Service & reklamasjon

Mitt produkt har lav rekkevidde, hva gjør jeg?

Rekkevidden på ditt produkt avhenger av en del forskjellige faktorer. For å kunne kjøre så langt som mulig er det viktig å passe på hvilken modus man kjører i (Eco-mode må benyttes for optimal rekkevidde), riktig lufttrykk i dekkene (dersom produktet har luftfylte dekk), terreng, vekt på fører, hastighet, temperatur  osv. Minner om at rekkevidden som oppgis på produktene er optimal rekkevidde. 

Testen gjort at produsenten er gjort ved optimale forhold i fabrikken med en fører på rundt 60 kg. Dersom man skal kunne klare å kjøre lik rekkevidde som er oppgitt på våre nettsider må alle disse faktorene stemme.

 

El-sparkesykkelen min går sakte, hva gjør jeg?

Man kan justere hastighet ved å bytte mellom ulike kjøremodus. Dette bytter du selv i displayet. På E2S dobbeltklikker du på av/på-knappen. Rødt lys er sports-modus, grønt lys er Eco-modus. 

Strømsparing bør benyttes dersom lengst mulig rekkevidde er foretrukket, eller om det er lite batteri på sparkesykkelen. Dersom batteriet er lavt, vil ikke motoren klare å yte full hastighet. Sparkesykkelen vil da slå inn en sikkerhetsmekanisme for å spare batteriet. Det er derfor ikke lurt å benytte seg av sport- mode dersom batteriet er lavt.

 

Mitt produkt har punktert, hva gjør jeg?

Med luftfylte dekk vil det naturligvis være mulig å punktere. Punkteringer kan komme av at man har kjørt på noe skarpt, kjørt med lavt lufttrykk, o.l. Riktig lufttrykk i dekkene vil minske risikoen for at man punkterer betraktelig - lufttrykket skal være mellom 2.8 og 3.4 bar, avhengig av vekt på fører. Minner om at punkteringer ikke dekkes av reklamasjonsretten. 

Dersom du ønsker at vi skal utføre slangebytte på produktet ditt er prisen på dette 500 kroner (1/2t service), samt 150 kr for slangen (pris avhengig av str). I enkelte tilfeller er det også fordelaktig å bytte dekk, f.eks. om dekket er slitt, revnet, o.l. Nytt dekk koster fra 300 kr. (pris avhengig av str)

Føler du deg hendig nok til å ta utføre jobben selv, vil dette være fullt mulig. Det først og fremst viktig å se over dekket for skarpe gjenstander, spesielt i dekkmønsteret. Her hender det at glassbiter, metallbiter og lignende sitter fast. Video som viser hvordan man kan bytte slange selv. Se guide: https://www.dropbox.com/s/y0299bpsvaq3ce2/RGDL8180.MOV?dl=0

Slange kan bestilles her

Dekk kan bestilles her

 

Når blir produktet reparert?

Fra verkstedet mottar produktet til det er ferdig reparert tar som regel 1-2 uker avhengig av hvor stor pågang det er, og hvordan service som kreves. I høysesong er ventetiden på 2-8 uker. Verkstedet har et køsystem, hvor det er datoen produktet ankommer verkstedet som gjelder. Hvis produktet skal sendes tilbake blir den pakket samme dag den er reparert, og frakten tar ca 1-3 dager. 

Ikke alle problemer krever en mekanikker for å fikses, mange kan enkelt løses selv. En god dialog med verkstedets kundeservice kan ofte spare mye tid! Det er derfor viktig for verkstedet at den informasjonen de trenger for å sette en nøyaktig diagnose fremkommer, slik at den optimale løsningen oppnås. 

 

Det er noe galt med produktet mitt, hva gjør jeg?

Hvis du ikke finner en løsning på problemet her, kan du ta kontakt med kundeservice. For å redusere tiden er det viktig at den informasjonen verkstedet trenger for å sette en nøyaktig diagnose fremkommer, slik at den optimale løsningen oppnås så fort som mulig. En informativ reklamasjonsmail og god dialog med verkstedets kundeservice kan ofte spare mye tid!    

Hva burde jeg skrive?

  • Ordrenummer 
  • Modell + type produkt (el-sykkel, el-sparkesykkel, enhjuling, hoverboard etc..)
  • Hva er galt? Utdyp helst så mye som mulig. Hva, hvordan, hvor, når osv. 
  • Bilder og video som illustrerer problemet! Et bilde sier mer enn 1000 ord! Dette tar ett minutt og kan spare mange mailer frem og tilbake :)

Kontakt kundeservice:

KUNDESERVICE

 

Hvordan returnere produktet?

Ved service: 

Ta kontakt og avtal med verkstedet først. Hvis det er en defekt på produktet som går på garantien, dekker vi frakten via returlapp. Skulle det riktignok ikke dekkes av garanti blir du nødt til å dekke utgiftene på frakten. 

Ved bruk av angreretten:

Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Les mer om angreretten og kjøpsbetingelser.

Slik gjør du:

  1. Kontakt vår kundeservice dersom du vil bruke angreretten. Vi har mulighet til å stoppe bestilingen frem til ordren er aktivert og pakket av lageret.

    2.Dersom varen allerede er sendt ut kan du bruke angrerettskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen.

    3. Send deretter produktet til:

E-wheels Norge AS
Betongveien 12, Hokksund
3000 Drammen

 

 

Trenger du hjelp? 

KUNDESERVICE