Fraktbetingelser

Aksepteres ved kjøp

Gratis frakt

Vi dekker regningen på det rimeligste fraktalternativet, slik at du som kunde alltid skal kunne velge et gratis fraktalternativ! Det er i tillegg alltid gratis å hente produkter på våre Pick-Up Points, eller ved handel i våre fysiske butikker.

Klikk & hent

Ved valg av "Pick-Up Point ..." kan produktet hentes kostnadsfritt i butikk. Så lenge varen er på lager kan den hentes samme dag, men det kan ta noe lengre tid hvis du har bestilt en spesialisering/tilpassing på produktet ditt. Det sikreste er å vente på hentemelding, dette tar normalt en virkedag.

Levering

Ved bestilling av produkter vi har på lager, kan du normalt hente varene på postkontoret 1-3 dager etter vi har mottatt din bestilling. Postkontoret / post i butikk gir deg beskjed når pakken kan hentes. Ved bestilling av hjemmelevering blir du kontaktet for å avtale leveringstidspunkt. 

Du har to ukers frist med Posten, og 7 dager frist med Postnord, til å hente pakken din på ditt nærmeste hentested. Gjør du ikke det vil den automatisk bli returnert til oss. Dette er fraktselskapets reglementer. I tillegg vil du bli fakturert for fraktkostnadene (299,-) samt gebyr for ikke hentet pakke (200 ,-). Dette gjelder el-sparkesykler og el-sykler som er sendt til hentested.

Ved forhåndsbestilling

Oppdatert leveringstid ligger på produktsiden, dette er datoen produktet er estimert å ankomme vårt lager. Din forhåndsbestilling blir sendt ut innen 24t fra lageret mottar produktet ditt. Det er altså denne datoen pluss 2-3 virkedager med frakt som er gjeldende for produktet du har forhåndsbestilt. Hvis det skulle oppstå forsinkelser, blir leveringsdatoen oppdatert på produktsiden. Det er ikke mulig å få noe produkt før den datoen, ettersom det ikke er noen produkter tilgjengelige. Det er derimot mulig å endre din ordre til andre produkter, hvis du for eksempel ønsker et produkt som er på lager i stedet. 

Minner om at leveringstiden på forhåndsordre er et estimat som er så nøyaktig som mulig. Ettersom det kan oppstå uforutsette hendelser underveis kan det ikke garanteres at datoen er 100% eksakt. Korona-utbruddet påvirket for eksempel leveringstiden for innkommende produkter i 2020 og 2021, noe vi ikke kunne forutse.

Forsinkelse som kan oppstå rett før leveringstiden: produktene skal gjennom tollen, dette tar som regel én dag, men kan i noen tilfeller ta opptil flere dager, avhengig av om partiet blir utvalgt til en grundig sjekk eller ikke. Det er uheldig for både kjøper og selger, men alt i alt er vi glade for at tollen gjør en grundig jobb for å sikre landet vårt.    

Eksempel: 

  • Det er forhåndsbestilt en el-sparkesykkel med leveringstid 25. mai. Da er det 25. mai som er gjeldende, og ingen produkter er tilgjengelige før den tid. 
  • Hvis det er spørsmål om leveringstiden, kan det enkelt sjekkes selv på produktsiden, ettersom denne blir oppdatert kontinuerlig og blir mer nøyaktig etterhvert som leveransen nærmer seg.

 

Trenger du hjelp? 

KUNDESERVICE