Hvor er pakken min?
Du kan logge inn på min side for å se status på din bestilling. Hvis du ikke har registrert deg, men har lagt inn en bestilling: registrer deg med samme mail som bestillingen ble gjennomført med.
- Mottatt - ikke sendt: Ordren er registrert, og sendes til lageret fortløpende
- Sendt: Ordren er sendt ut fra oss eller klar til henting i butikk (avhengig av fraktalternativ du har valgt). Dersom ordren din har denne statusen, men ingen sporingsinfo, venter vi på registrering hos Bring. Sporingsnummer vil normalt gi treff innen 24 timer, senest innen 2 virkedager. Sporingsnummer mottar du også på mail.
Lagerførte varer har en leveringstid på ca. 2-5 virkedager og sendes normalt samme virkedag hvis du bestiller før klokken 10.00. Leveringstid kan variere noe avhengig av leveringsadresse. Forsinkelser hos Bring kan oppstå. Bestilling etter klokkken 10.00 sendes dagen etter.
Produkter som ikke er på lager kan forhåndsbestilles, slik at du sikrer deg et produkt på neste parti. Estimert leveringstid er beskrevet på produktsiden og på lagerstatusen på produktet.(til høyre for kjøps-knappen og produktprisen)
Fraktalternativer:
"Posten - pakke til hentested": Du kan spore sendingen din gjennom sporingslinken du har fått på mail. Du vil også få en sms-hentemelding til ditt registrerte mobilnummer eller hentelapp i postkassen så snart din order er klar til uthenting på nærmeste postkontor.
"Posten - pakke levert hjem": Du kan spore sendingen din gjennom sporingslinken du har fått på mail. Her får du også informasjon om tidspunkt for hjemlevering. Ved problemer knyttet til hjemlevering kan du avtale tid med Posten. Du kontakter Posten på 22 03 00 00.
De aller minste sendingene vil bli sendt som brevpost. Disse kan ikke spores, men vil bli sendt hjem til din postkasse.
Hvordan spore pakken min?
De aller fleste bestillinger blir sendt med bring. Når pakken din er pakket og skal sendes, vil du motta en mail med sporingslink til bring i løpet av en virkedag. Unntak er småprodukter og ekstradeler som skruer osv., dette sendes som brevpost og kan ikke spores.
Har du ikke mottatt mail med sporing:
- Sjekk status på ordren din for å se om produktet er sendt
- Sjekk søppelposten, det er mulig at mailen med sporing kan ha havnet her
- Sjekk om mailadressen registrert på ordren din er feil. Hvis dette er tilfelle og status på ordre er "Sendt", er pakken din sendt og mest sannsynligvis på god vei til deg. Du vil motta en hentemelding på sms når den ankommer valgt hentested (nærmeste postkontor eller hjemmeadresse).
Sporing oppdaterer seg ikke:
Mailen med sporing blir sendt når lageret har printet ut din bestilling. Sporingen oppdaterer seg når bring har plukket opp pakken hos oss og registrert den på terminalen sin i Drammen for videre kjøring. Normalt vil sporingsinformasjon bli tilgjengelig ila. en virkedag, men avhengig av bestillingstidspunkt kan det ta opptil to virkedager.
Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid?
Oppdatert leveringstid ligger på produktsiden. Det er altså denne datoen som er gjeldende for produktet du har forhåndsbestilt. Hvis det skulle oppstå forsinkelser, blir leveringsdatoen oppdatert på produktsiden. Det er ikke mulig å få noe produkt før den datoen, ettersom det ikke er noen produkter tilgjengelige.
Minner om at leveringstiden på forhåndsordre er ett estimat, som er så nøyaktig som mulig. Ettersom det kan oppstå uforutsette hendelser underveis kan det ikke garanteres at datoen er 100% eksakt. Corona-utbruddet påvirket for eksempel leveringstiden for sesongens produkter, og dette kunne vi naturligvis ikke forutsett.
Forsinkelse som kan oppstå rett før leveringstiden: produktene skal gjennom tollen, dette tar som regel maksimalt en dag, men kan i noen tilfeller ta opp til flere dager. Dette er avhengig av om partiet blir utvalgt til en grundig sjekk eller ikke. Dette er uheldig for både kjøper og selger, men alt i alt burde vi være glade for at tollen gjør en grundig jobb for å sikre landet vårt.
Eksempel:
- Det er forhåndsbestilt en el-sparkesykkel med leveringstid 25. mai. Da er det 25. mai som er gjeldende, og ingen produkter er tilgjengelige før den tid.
- Hvis det er spørsmål om leveringstiden, kan det enkelt sjekkes selv på produktsiden, ettersom denne blir oppdatert kontinuerlig og blir mer nøyaktig etterhvert som leveransen nærmer seg.
Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?
Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling da vi pakker og sender fortløpende. Har du fått en sendingsbekreftelse kan vi ikke gjøre endringer. Du kan selvsagt angre kjøpet ved å sende i retur og bytte eller bestille på nytt.
Kanselleringer over helgen vil ikke rekke å bli behandlet før mandag kveld / tirsdag morgen. Det er derfor ofte for sent å kansellere en bestilling i helgen før den blir sendt på mandag morgen.
Slik gjør du:
1. Kontakt vår kundeservice dersom du vil endre din ordre. Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. NB! Om det haster kan du kontakte vår livechat på hjemmesiden. Se link for gjeldende åpningstider: https://www.e-wheels.no/kundeservice/kontakt-oss/
2. Dersom varen allerede er sendt ut kan du bruke angrerettskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen.
3. Kontakt oss på mail@e-wheels.no med informasjon om at du ønsker å benytte angreretten, så vil vi sende deg en returlapp (99,- / 199 ,- / 299,-).
For tyngre/større produkter bookes stykkgods-henting med Bring, returkostnad for dette er 749,-.
Kan jeg bestille på nett og hente varene i E-wheels butikken?
Ja! Ved bestilling kan du velge ulike fraktalternativer, en av de er pick-up i butikken vår i Eiker Næringspark og er helt kostnadsfritt. Så lenge varen er på lager kan den hentes samme dag, men det kan ta noe lengre tid hvis du har bestilt en spesialisering/tilpassing på produktet ditt. Det sikreste er å vente på hentemelding, dette tar normalt en virkedag.
Jeg har bestilt frakt, men ønsker å hente i butikk. Er det mulig?
Nei, ettersom bestillingene pakkes fortløpende. Unntak er for forhåndsordre, og hvis du er i butikk og bestillingen din ikke er mottatt og aktivert hos lageret enda.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken på postkontoret?
Hvis du ønsker å hente pakken, men ikke har mulighet kan du ta kontakt med postkontoret for å utvide tiden den ligger der.
Hvis du ikke henter pakken innen hentedatoen vil pakken sendes tilbake til oss, når den registreres i butikk blir du belastet for frakten. Om du fortsatt ønsker pakken, kan du bestille ny frakt på den via kundeservice.
Trenger du hjelp?