Motor og Batteri
- Motor:500 watt nominell motor, 1000 watt maks
- Toppfart:20 km/t med sperre, 30km/t uten sperre
- Batteri:36V 15Ah - 540Wh
- Optimal rekkevidde:55 km
- Ladetid:8 – 10 timer
Funksjoner/Diverse
- Hjulstørrelse:9.5"
- Bremser:skivebrems + E-ABS anti-lock elektronisk brems i front
- Dempersystem:Demper bak
- Materiale:Aluminiumslegering
- IP-grad:IP56
- App:Ja, Bluetooth APP (kan låses) (Navn: Kingsong)
- Lys: Kraftig hvitt LED-lys foran og rødt LED-lys bak
- Lyd:Ringeklokke
- Sammenleggbar: Ja, foldes på 2 sekunder. Styrestaget blir et praktisk bærehåndtak.
- Støtte:Ja, foldbar
Størrelse
- Vekt:14 kg
- Maksvekt fører:125 kg
- Variant Størrelse:110 x 43 x 117 cm
- Størrelse sammenlagt:110 x 43 x 49 cm
- Mål på eske:120 x 19 x 53cm
- 4.924 Omtaler
Kundeomtaler
Anonym
hatt sparkesykkelen i 2mnd'er, og er vanvittig imponert. drar meg (90kg) opp alle bakker. på det bratteste i bakkene kan hastigheten gå ned mot 15km/t, men den drar meg opp uten problemer. var uheldig å brakk bakskjermen under bremsing. reklamerte på dette å fikk tilsend ny skjerm dagen etter. Anbefaler virkelig både produkt og bedrift. Strålende!Anonym
Kjempedigg! Veldig fornøyd med denne, har kjørt denne en gooood stund nå.Anonym
Gjør det den skal. Kommer meg opp de fleste bakker og kommer høvelig langt med den. Er noen få bakker den ikke takler, men det meste har gått greit til nå :) Bremsen kan være litt 'brå'. Ellers ikke noe negativt å si.Anonym
ChiciiiiAnonym
Denne er bare helt rå! Sterk motor, bra batteri og komfortabel å kjøre. Veldig praktisk størrelse ogsåAnonym
Ekte bra greier og er fornøyd med den. Men en veldig stor ulempe er luftdekkene. Når du har luftdekk må du alltid passe på å ikke punktere, og det blir veldig vanskelig noen ganger. En ting jeg håper på er at de Lager noen med solid dekk i stedet for.Anonym
Har hatt Xiaomi PRO en stund og er veldig glad i denne størrelsen, men ønsket en spark med mer futt. Gikk derfor for denne ettersom motoren er større og angrer ikke et sekund! Føles ordentlig robust og sterkt bygget og har bra med kraft på lager. Full pott! Anbefales på det sterkeste!Maiken
Bestilte først MAX utgaven, men fant fort ut at PRO modellen passet meg bedre. Jeg sendte mail til kundeservice og fikk svar noen timer senere med at ordren kunne endres før utsendelse. Vi mailet flere ganger frem og tilbake i løpet av denne dagen. Fra denne dagen tok det kun 2 dager før sykkelen var levert hos meg i stavanger. Sparkesykkelen virker solid og av god kvalitet. Kan likevel kommentera at bremsehendel har to hakk og at silikonen som er smørt på bak er gjort på en litt mindre pen måte. Ser altså litt halvferdig ut. Jeg får heller ikke inn 1 av de 4 skruene som brukes til å feste styre. Jeg sendte igjen mail til kundeservice, da via messenger på facebook. Fikk svar kort tid etter på med en detaljert forklaring og tilbud om å få tilsendt ny bremsehendell. Det takket jeg ja til og så skal jeg prøve meg frem med skruene. Til tross for mye dårlig kritikk rundt det å komme i kontakt med kundeservice så er jeg meget imponert over raske og detaljerte svar. 10/10 :) Har prøvd sparkesykkelen 1 gang. Går som ei kule og trekker veldig godt både opp bakker og flat mark (jeg er 68kg).Studenten
Sparken har kraft til de aller fleste stigninger. Rekkevidden er super, og den trenger ikke lades veldig ofte med mitt bruk. Bremsene er noe rykkete, men med litt tilvenning går det greit. Fint med motorbrems om gassen holdes inne i nedoverbakker! Sparken har også nok kraft til å trekke meg på brett mens en annen kjører uten at den sliter spesielt, noe som er veldig greit! Har ikke hatt nevneverdige problemer, og ser frem til å fortsette å bruke sparken i all slags vær!Adrian Angeltveit
Overraskende god akselerasjon, sterk i bakkene (mann 70kg) og overraskende god rekkevidde. Perfekt for pendling i Bergen. Eneste eg kan trekke på er at det kommer kjapt litt slark i styret, men dette kan strammes når dette skjer. Meget fornøydTerje Oegema
Jeg var tidligere eier av en Xiaomi M365 som jeg var veldig fornøyd med. Men den hadde ikke motorkraften jeg trengte i oppoverbakker. Med en vekt rundtomkring 100 kg så merket jeg at en standard el-sparkesykkel ikke ga nok trøkk i bakkene. Jeg har prøvd E2S V2 og vet at den er noe kraftigere enn M365, men jeg ville ha noe som minnet mer om kraften som blant annet Ninebot Segway ES4 har (ES2 med ekstra batteri). Samtidig ønsket jeg en lovlig modell som holder fartsgrensen som er tillatt. Jeg var derfor veldig spent da jeg pakket opp E2S V2 PRO i dag, pumpet opp dekkene og ladet i følge bruksanvisningen på ny enhet. Jeg bor i Drammen og tenkte å teste jomfruturen på to store utfordringer: fra sentrum opp til Fjell, ned igjen og opp Konnerudbakken og så hjem igjen til Gulskogen. Hele turen klarte den uten at jeg måtte sparke til med bena (som jeg var vant til med M365). Turen opp til fjell gikk i ca. 17-18 km/t, og turen opp til Konnerud, som er litt brattere, gikk i ca 12 km/t. Hvis jeg hadde veid rundt 70-80 kg hadde det nok gått mye fortere. Men jeg var fornøyd. E2S V2 Pro overgikk min erfaring med Ninebot ES4. Siden denne er utseendemessig veldig lik Xiaomi M365 var jeg veldig spent på hvordan den skulle være å kjøre. Jeg må si at byggkvaliteten og "feelingen" av å kjøre denne er lik som å kjøre M365. Den virker solid og bra skrudd sammen. Denne er nok stilt inn med litt kraftigere akselerasjon enn M365, noe som føles røffere og tøffere, men som sikkert drar litt batteri også. Eneste måten (jeg vet om) å dempe det på er å kjøre i en annen modus, men da senkes også totalhastigheten. Versjonen uten fartssperre kan kjøre i 10, 20 eller 30 km/t. Den jeg kjøpte (med fartssperre) går i 10, 15, eller 22 km/t. Modusene heter ECO, D (drive/normal) eller S (Sport). Jeg liker godt displayet som viser hastigheten jeg kjører. I nedoverbakke la jeg merke til at hvis jeg holdt gassen inne (eller hadde aktivert Cruise Control), så bremset motoren for å holde hastigheten, samtidig som batteriindikatoren indikerte at den regenererte strøm. Batteriindikatoren har 5 streker, og mens den regenerere i nedoverbakken "beveget" strekene seg i en mønster som indikerte at den ladet/regenererte. Hvis jeg derimot slapp gassen regenererte den ikke men trillet fortere og fortere uten å bremse på motoren. Jeg kom raskt opp i 35-40 km/t før jeg brukte håndbremsen og tenkte at dette var alt for fort. Bedre da å bare holde gassen inne i stedet og la den motorbremse for meg. Håndbremsen var også veldig bra, som forventet, og både nedbremsing med fysisk brems og å justere gassen ga jevne og fine hastighetsendringer uten rykk og napp. En stor forbedring fra E2S V1 som jeg prøvde i butikken til E-Wheels i 2019. Så her har E-Wheels sammen med folkene på Kingsongfabrikken laget et veldig bra produkt. Etter denne turen på ca 18 km med minst 50% bratte bakker sto batteriindikatoren på litt under halvparten (den hadde gått ned til én av fem streker, men kom opp igjen på to streker etter nedoverturene). Jeg forventer uansett ikke å nå optimalrekkevidden (45 km) noen gang med min vekt, og det gjenstår å se etter noen flere gangers bruk hvor bra rekkevidden er. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å skrive anmeldelsen til jeg hadde fått testet den litt mer, men jeg var så strålende fornøyd etter jomfruturen at jeg bare måtte dele opplevelsen med dere. Foreløpig ikke noe negativt å si, derfor fem stjerner - full pott.Markus S
Har hatt Xiaomi PRO en stund og er veldig glad i denne størrelsen, men ønsket en spark med mer futt. Gikk derfor for denne ettersom motoren er større og angrer ikke et sekund! Føles ordentlig robust og sterkt bygget og har bra med kraft på lager. Full pott! Anbefales på det sterkeste!Bra greier
Ekte bra greier og er fornøyd med den. Men en veldig stor ulempe er luftdekkene. Når du har luftdekk må du alltid passe på å ikke punktere, og det blir veldig vanskelig noen ganger. En ting jeg håper på er at de Lager noen med solid dekk i stedet for.Mojtaba Yossufsei
Denne er bare helt rå! Sterk motor, bra batteri og komfortabel å kjøre. Veldig praktisk størrelse ogsåveldig fornøyd
vggAnders Jensen
Kjempedigg! Veldig fornøyd med denne, har kjørt denne en gooood stund nå.Porsgrunn
hatt sparkesykkelen i 2mnd'er, og er vanvittig imponert. drar meg (90kg) opp alle bakker. på det bratteste i bakkene kan hastigheten gå ned mot 15km/t, men den drar meg opp uten problemer. var uheldig å brakk bakskjermen under bremsing. reklamerte på dette å fikk tilsend ny skjerm dagen etter. Anbefaler virkelig både produkt og bedrift. Strålende!Caci
ChiciiiiLars S
Gjør det den skal. Kommer meg opp de fleste bakker og kommer høvelig langt med den. Er noen få bakker den ikke takler, men det meste har gått greit til nå :) Bremsen kan være litt 'brå'. Ellers ikke noe negativt å si.Sanvir
Tar deg opp baker med null stressAri R
Kjørte i massivt regn, ekte vestlandsvær i mye ned og oppoverbakker. Ingen tvil om at denne tåler å bli dynket i vann. Jeg er 90kg. Kjørte i sport modus hele tiden, full gass, bortsett fra vesentlige nedoverbakker hvor jeg genererte strøm i ECO modus i 10 km/t. Jeg nådde 23-24 kilometer før batteriet blinket rødt, kunne kjørt ett par kilometer til, men valgte å ikke tappe batteriet totalt. Selv når batteriet nesten var tomt, klarte den å ta meg greit frem i oppoverbakker. Denne tar altså en 90 kilo voksen mann avgårde drøye 2 mil, i pøsande kaldt regn og med rikelig med oppover bakker på veien. Selv i meget bratte oppover bakker dro den opp. Cruise control var avslappende, full kontroll med både skivebrems og motorbrems, god kjørekomfort og syntes bremsene fungerte supert. Litt for heftig akselerasjon, så stilte den ned til 60 prosent i appen. Bluetooth appen kingsong fungerer bra, der kan en blandt annet også låse sykkelen. Husk å få fylt luft i dekkene, jeg fylte 3.2 bar i hvert hjul, var kun 1,5 bar fra fabrikken og det er alt for lite. Pass på å få skrudd ventil forlengeren helt til, på forhjulet, så den tar i mot luft når en skal fylle. Anbefaler dette produktet, den er ikke for stor og tung, cirka 15 kilo er innafor. Enkel å slå sammen, enkel å bære. Veldig lettkjørt og smidig. Godt kjørelys. Jeg måtte forøvrig slakke litt på bak bremsen, den var litt for stram fra fabrikk, da klossene sopte såvidt borti skivebremsen. Sykkelen virker solid òg holdbar.Martine
Kjempe god sparkesykkel! Mye for pengene!hei
TextTeodor
Denne sparkesykkelen funker utmerket. Fin størrelse, sterk motor, bra batteri og ikke minst komfortabel å kjøre. Anbefales sterkt!
E-wheels
E2S V2 PRO
Varekode: 12897Best i test!
- Kraftig 1000 watts motor (maks effekt)
- IP56
- Lett, praktisk og hendig
- Opptil 55 km rekkevidde
Videreutviklet modell fra 2021-versjonen som ble testvinner hos Nettavisen.no. Standard-versjonen fikk strålende test hos tek.no (juli 2020), og vår desidert mest solgte el sparkesykkel. Lovlig for alle som er 12 år og eldre. Oppgradert med større batteri og 1000W motor (maks). 36 V og 15 Ah gir en rekkevidde på optimalt 55 km.
Hastighetsjustering
Konfigurer
Tilleggsprodukter
Motor og Batteri
- Motor:500 watt nominell motor, 1000 watt maks
- Toppfart:20 km/t med sperre, 30km/t uten sperre
- Batteri:36V 15Ah - 540Wh
- Optimal rekkevidde:55 km
- Ladetid:8 – 10 timer
Funksjoner/Diverse
- Hjulstørrelse:9.5"
- Bremser:skivebrems + E-ABS anti-lock elektronisk brems i front
- Dempersystem:Demper bak
- Materiale:Aluminiumslegering
- IP-grad:IP56
- App:Ja, Bluetooth APP (kan låses) (Navn: Kingsong)
- Lys: Kraftig hvitt LED-lys foran og rødt LED-lys bak
- Lyd:Ringeklokke
- Sammenleggbar: Ja, foldes på 2 sekunder. Styrestaget blir et praktisk bærehåndtak.
- Støtte:Ja, foldbar
Størrelse
- Vekt:14 kg
- Maksvekt fører:125 kg
- Variant Størrelse:110 x 43 x 117 cm
- Størrelse sammenlagt:110 x 43 x 49 cm
- Mål på eske:120 x 19 x 53cm
- 4.924 Omtaler
Kundeomtaler
Anonym
hatt sparkesykkelen i 2mnd'er, og er vanvittig imponert. drar meg (90kg) opp alle bakker. på det bratteste i bakkene kan hastigheten gå ned mot 15km/t, men den drar meg opp uten problemer. var uheldig å brakk bakskjermen under bremsing. reklamerte på dette å fikk tilsend ny skjerm dagen etter. Anbefaler virkelig både produkt og bedrift. Strålende!Anonym
Kjempedigg! Veldig fornøyd med denne, har kjørt denne en gooood stund nå.Anonym
Gjør det den skal. Kommer meg opp de fleste bakker og kommer høvelig langt med den. Er noen få bakker den ikke takler, men det meste har gått greit til nå :) Bremsen kan være litt 'brå'. Ellers ikke noe negativt å si.Anonym
ChiciiiiAnonym
Denne er bare helt rå! Sterk motor, bra batteri og komfortabel å kjøre. Veldig praktisk størrelse ogsåAnonym
Ekte bra greier og er fornøyd med den. Men en veldig stor ulempe er luftdekkene. Når du har luftdekk må du alltid passe på å ikke punktere, og det blir veldig vanskelig noen ganger. En ting jeg håper på er at de Lager noen med solid dekk i stedet for.Anonym
Har hatt Xiaomi PRO en stund og er veldig glad i denne størrelsen, men ønsket en spark med mer futt. Gikk derfor for denne ettersom motoren er større og angrer ikke et sekund! Føles ordentlig robust og sterkt bygget og har bra med kraft på lager. Full pott! Anbefales på det sterkeste!Maiken
Bestilte først MAX utgaven, men fant fort ut at PRO modellen passet meg bedre. Jeg sendte mail til kundeservice og fikk svar noen timer senere med at ordren kunne endres før utsendelse. Vi mailet flere ganger frem og tilbake i løpet av denne dagen. Fra denne dagen tok det kun 2 dager før sykkelen var levert hos meg i stavanger. Sparkesykkelen virker solid og av god kvalitet. Kan likevel kommentera at bremsehendel har to hakk og at silikonen som er smørt på bak er gjort på en litt mindre pen måte. Ser altså litt halvferdig ut. Jeg får heller ikke inn 1 av de 4 skruene som brukes til å feste styre. Jeg sendte igjen mail til kundeservice, da via messenger på facebook. Fikk svar kort tid etter på med en detaljert forklaring og tilbud om å få tilsendt ny bremsehendell. Det takket jeg ja til og så skal jeg prøve meg frem med skruene. Til tross for mye dårlig kritikk rundt det å komme i kontakt med kundeservice så er jeg meget imponert over raske og detaljerte svar. 10/10 :) Har prøvd sparkesykkelen 1 gang. Går som ei kule og trekker veldig godt både opp bakker og flat mark (jeg er 68kg).Studenten
Sparken har kraft til de aller fleste stigninger. Rekkevidden er super, og den trenger ikke lades veldig ofte med mitt bruk. Bremsene er noe rykkete, men med litt tilvenning går det greit. Fint med motorbrems om gassen holdes inne i nedoverbakker! Sparken har også nok kraft til å trekke meg på brett mens en annen kjører uten at den sliter spesielt, noe som er veldig greit! Har ikke hatt nevneverdige problemer, og ser frem til å fortsette å bruke sparken i all slags vær!Adrian Angeltveit
Overraskende god akselerasjon, sterk i bakkene (mann 70kg) og overraskende god rekkevidde. Perfekt for pendling i Bergen. Eneste eg kan trekke på er at det kommer kjapt litt slark i styret, men dette kan strammes når dette skjer. Meget fornøydTerje Oegema
Jeg var tidligere eier av en Xiaomi M365 som jeg var veldig fornøyd med. Men den hadde ikke motorkraften jeg trengte i oppoverbakker. Med en vekt rundtomkring 100 kg så merket jeg at en standard el-sparkesykkel ikke ga nok trøkk i bakkene. Jeg har prøvd E2S V2 og vet at den er noe kraftigere enn M365, men jeg ville ha noe som minnet mer om kraften som blant annet Ninebot Segway ES4 har (ES2 med ekstra batteri). Samtidig ønsket jeg en lovlig modell som holder fartsgrensen som er tillatt. Jeg var derfor veldig spent da jeg pakket opp E2S V2 PRO i dag, pumpet opp dekkene og ladet i følge bruksanvisningen på ny enhet. Jeg bor i Drammen og tenkte å teste jomfruturen på to store utfordringer: fra sentrum opp til Fjell, ned igjen og opp Konnerudbakken og så hjem igjen til Gulskogen. Hele turen klarte den uten at jeg måtte sparke til med bena (som jeg var vant til med M365). Turen opp til fjell gikk i ca. 17-18 km/t, og turen opp til Konnerud, som er litt brattere, gikk i ca 12 km/t. Hvis jeg hadde veid rundt 70-80 kg hadde det nok gått mye fortere. Men jeg var fornøyd. E2S V2 Pro overgikk min erfaring med Ninebot ES4. Siden denne er utseendemessig veldig lik Xiaomi M365 var jeg veldig spent på hvordan den skulle være å kjøre. Jeg må si at byggkvaliteten og "feelingen" av å kjøre denne er lik som å kjøre M365. Den virker solid og bra skrudd sammen. Denne er nok stilt inn med litt kraftigere akselerasjon enn M365, noe som føles røffere og tøffere, men som sikkert drar litt batteri også. Eneste måten (jeg vet om) å dempe det på er å kjøre i en annen modus, men da senkes også totalhastigheten. Versjonen uten fartssperre kan kjøre i 10, 20 eller 30 km/t. Den jeg kjøpte (med fartssperre) går i 10, 15, eller 22 km/t. Modusene heter ECO, D (drive/normal) eller S (Sport). Jeg liker godt displayet som viser hastigheten jeg kjører. I nedoverbakke la jeg merke til at hvis jeg holdt gassen inne (eller hadde aktivert Cruise Control), så bremset motoren for å holde hastigheten, samtidig som batteriindikatoren indikerte at den regenererte strøm. Batteriindikatoren har 5 streker, og mens den regenerere i nedoverbakken "beveget" strekene seg i en mønster som indikerte at den ladet/regenererte. Hvis jeg derimot slapp gassen regenererte den ikke men trillet fortere og fortere uten å bremse på motoren. Jeg kom raskt opp i 35-40 km/t før jeg brukte håndbremsen og tenkte at dette var alt for fort. Bedre da å bare holde gassen inne i stedet og la den motorbremse for meg. Håndbremsen var også veldig bra, som forventet, og både nedbremsing med fysisk brems og å justere gassen ga jevne og fine hastighetsendringer uten rykk og napp. En stor forbedring fra E2S V1 som jeg prøvde i butikken til E-Wheels i 2019. Så her har E-Wheels sammen med folkene på Kingsongfabrikken laget et veldig bra produkt. Etter denne turen på ca 18 km med minst 50% bratte bakker sto batteriindikatoren på litt under halvparten (den hadde gått ned til én av fem streker, men kom opp igjen på to streker etter nedoverturene). Jeg forventer uansett ikke å nå optimalrekkevidden (45 km) noen gang med min vekt, og det gjenstår å se etter noen flere gangers bruk hvor bra rekkevidden er. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å skrive anmeldelsen til jeg hadde fått testet den litt mer, men jeg var så strålende fornøyd etter jomfruturen at jeg bare måtte dele opplevelsen med dere. Foreløpig ikke noe negativt å si, derfor fem stjerner - full pott.Markus S
Har hatt Xiaomi PRO en stund og er veldig glad i denne størrelsen, men ønsket en spark med mer futt. Gikk derfor for denne ettersom motoren er større og angrer ikke et sekund! Føles ordentlig robust og sterkt bygget og har bra med kraft på lager. Full pott! Anbefales på det sterkeste!Bra greier
Ekte bra greier og er fornøyd med den. Men en veldig stor ulempe er luftdekkene. Når du har luftdekk må du alltid passe på å ikke punktere, og det blir veldig vanskelig noen ganger. En ting jeg håper på er at de Lager noen med solid dekk i stedet for.Mojtaba Yossufsei
Denne er bare helt rå! Sterk motor, bra batteri og komfortabel å kjøre. Veldig praktisk størrelse ogsåveldig fornøyd
vggAnders Jensen
Kjempedigg! Veldig fornøyd med denne, har kjørt denne en gooood stund nå.Porsgrunn
hatt sparkesykkelen i 2mnd'er, og er vanvittig imponert. drar meg (90kg) opp alle bakker. på det bratteste i bakkene kan hastigheten gå ned mot 15km/t, men den drar meg opp uten problemer. var uheldig å brakk bakskjermen under bremsing. reklamerte på dette å fikk tilsend ny skjerm dagen etter. Anbefaler virkelig både produkt og bedrift. Strålende!Caci
ChiciiiiLars S
Gjør det den skal. Kommer meg opp de fleste bakker og kommer høvelig langt med den. Er noen få bakker den ikke takler, men det meste har gått greit til nå :) Bremsen kan være litt 'brå'. Ellers ikke noe negativt å si.Sanvir
Tar deg opp baker med null stressAri R
Kjørte i massivt regn, ekte vestlandsvær i mye ned og oppoverbakker. Ingen tvil om at denne tåler å bli dynket i vann. Jeg er 90kg. Kjørte i sport modus hele tiden, full gass, bortsett fra vesentlige nedoverbakker hvor jeg genererte strøm i ECO modus i 10 km/t. Jeg nådde 23-24 kilometer før batteriet blinket rødt, kunne kjørt ett par kilometer til, men valgte å ikke tappe batteriet totalt. Selv når batteriet nesten var tomt, klarte den å ta meg greit frem i oppoverbakker. Denne tar altså en 90 kilo voksen mann avgårde drøye 2 mil, i pøsande kaldt regn og med rikelig med oppover bakker på veien. Selv i meget bratte oppover bakker dro den opp. Cruise control var avslappende, full kontroll med både skivebrems og motorbrems, god kjørekomfort og syntes bremsene fungerte supert. Litt for heftig akselerasjon, så stilte den ned til 60 prosent i appen. Bluetooth appen kingsong fungerer bra, der kan en blandt annet også låse sykkelen. Husk å få fylt luft i dekkene, jeg fylte 3.2 bar i hvert hjul, var kun 1,5 bar fra fabrikken og det er alt for lite. Pass på å få skrudd ventil forlengeren helt til, på forhjulet, så den tar i mot luft når en skal fylle. Anbefaler dette produktet, den er ikke for stor og tung, cirka 15 kilo er innafor. Enkel å slå sammen, enkel å bære. Veldig lettkjørt og smidig. Godt kjørelys. Jeg måtte forøvrig slakke litt på bak bremsen, den var litt for stram fra fabrikk, da klossene sopte såvidt borti skivebremsen. Sykkelen virker solid òg holdbar.Martine
Kjempe god sparkesykkel! Mye for pengene!hei
TextTeodor
Denne sparkesykkelen funker utmerket. Fin størrelse, sterk motor, bra batteri og ikke minst komfortabel å kjøre. Anbefales sterkt!
§ Vi minner om at maksimal lovlig hastighet for små elektriske kjøretøy er 20km/t og aldersgrensen er 12 år. E-Wheels E2S V2 Pro er oppdatert etter nyeste standarder og regler.
Ved valg av attributt: 20km/t (lovlig), vil E-wheels E2S V2 PRO oppfylle alle krav til forsikring og være lovlig. Her finner du forsikring til 59,- i mnd.
Presterer gang på gang
2021-utgaven fikk fantastisk test hos tek.no og terningkast 5 hos nettavisen.no. Standard-versjonen fikk 8/10 - meget bra og ble anbefalt av Tek.no, Juli 2020. Den kom også raskest opp i bakketesten og ble testet til 40 km i rekkevidde. Her er noen utdrag fra testen hos Tek.no:
- «Et lite beist i bakkene, E-wheels E2S V2 Pro har ingen grunn til å spare på kreftene», skriver Tek.no.
- «Det første som slo oss da vi først ga gass med E2S V2 Pro, er at den har bra med krefter», skriver Tek.no.
- «Meget klatresterk sykkel med god rekkevidde», skriver Tek.no.
Oppsummering av bakketesten: E2S V2 PRO var lynrask opp bakken, utfordrerne ble knust. Xiaomi Pro brukte 42% lengre tid, Ninebot Max G30 var 36% tregere.
E2S V2 PRO knuste rett og slett sine konkurrenter
Her får du en modell med knallsterk motor og lang rekkevidde. Den annerkjente folkefavoritten E2S V2 kommer endelig ut i en PRO-versjon, som er oppgradert med kraftigere motor, LCD-Display, IP56-rating og større batteripakke, slik at du kan nyte enda bedre kjøregenskaper lengre enn noen sinne. Batteriet er økt til imponerende 36 V og 15 Ah som gir en optimal rekkevidde på 55 km (45 km for standard versjonen). Motoren er økt til 1000 W maks effekt.
Standard vs Long Range+
E2S V2 PRO kommer i to ulike versjoner. Standard og Long Range+. Standard er den kritikerroste modellen vi alle kjenner fra før, høyt rangert i test gjentatte ganger. Long Range+ er oppgradert med større batteri for 20% lengre rekkevidde (15 Ah), dempere og større dekk for optimal kjørekomfort, ny app og utbedret frontlys. Long Range+ kommer også med ekstra ladeport, slik at du kan lade dobbelt så fort ved kjøp av ekstra lader.
De oppgraderte 10" dekkene Long Range-versjonen kommer med gir økt kjørekomfort og bedre rekkevidde. Større dekk gir lavere dreiemoment, noe som fører til at Long Range-versjonen kan oppleves som noe svakere enn Standard-versjonen, noe den ikke er. Etter grundig testing har vi kommet frem til at Long Range+ er like sterk som vår Standard-versjon i oppoverbakker, da med 8,5" dekk. Ønsker du en sparkesykkel med lengre rekkevidde og bedre komfort, så er E2S V2 PRO Long Range+ elsparkesykkelen for deg.
Punkteringsfrie vs Luftfylte dekk
Velg mellom luftfylte og punkteringsfrie dekk. De punkteringsfrie dekkene eliminerer behovet for luftpåfyll og man unngår risikoen for å punktere. Dette gir ikke den samme dempingen man oppnår med luftfylte dekk og de kan oppleves som glattere på våt asfalt. Luftfylte dekk tilbyr bedre kjørekomfort, veigrep og demping, ideelt for varierte underlag. Ved å regelmessig sjekke lufttrykket, kan man minimere risikoen for punkteringer betraktelig. Dersom man ikke ønsker å tenke på å fylle luft, er punkteringsfrie dekk et fint alternativ.
IP56 - mot skade fra partikler
Med en IP-grad på 56 er el-sparkesykkelen beskyttet mot skade fra partikler. IP står for International Protection og IP-systemet brukes globalt for klassifisering av ett produkts beskyttelse mot inntrenging av faste gjenstander og vann. Mer informasjon om IP-systemet og hvordan man leser det kan du lese om i vår artikkel om IP-sertifisering.
Nytt LCD-display
E2S V2 PRO har fått et nytt elegant LCD display som viser deg all informasjonen du trenger. Den er utstyrt med bluetooth og app slik at man kan låse scooteren i appen, samt gjøre andre personlige innstillinger. Akselerator har programert inn en sikkerhetsfunksjon som hindrer den i å kjøre hvis man kommer borti den. Dette er praktisk når man for eksempel står ved ett gangfelt. Dette kalles "non zero start", og man må ''sparke igang''. Hvis man ønsker å kunne akselerere fra stillestående start, kan funksjonen enkelt slås av i appen.
100% lovlig
Modellen har en topphastighet på 30 km/t, men den kan også bestilles med sperre på 20 kmt slik at den er lovlig i Norge. Sperren har ingen betydning i bakker, slik at man får full kraft fra motoren opp til sperren slår inn i 20 km/t. Store luftfylte hjul sikrer en behagelig tur selv på ujevnt underlag. Det store batteriet på hele 520 Wh sørger for lang rekkevidde.
Norges mest solgte elsparkesykler
E-wheels E2S-serien er vår desidert bestselgende produktlinje. Kombinasjonen av flere år med gjentatte justeringer og oppgraderinger har resultert i E2S V2, PRO-utgaven og MAX-utgaven, en kolleksjon skreddersydd for den moderne pendleren. Dette gjenspeiles i samtlige tester hvor de gang på gang presterer! Her er de største testene av E2S V2:
- 2021-versjonen: Terningkast 6: Nettavisen.no, september 2020
- 2020-versjonen: Anbefalt Produkt: Tek.no, april 2019 (VG)
- 2020-versjonen: Anbefalt produkt: Dinside.no, sept 2020 (Dagbladet)
- 2023-versjonen: Testvinner tekguide.no
Pro har nå også blitt testet:
- 2021-versjonen: Standard-utgaven fikk ypperlig test hos tek.no, juli 2020 (VG)
- 2021-versjonen: Terningkast 5 hos Nettavisen.no, september 2020
Enkelt og greit; mer sparkesykkel for pengene finner du ikke.
E-wheels E2S V2 PRO kan forveksles med Xiaomi M365 PRO, men E2S V2 PRO er vesentlig sterkere, lovlig, og har flere funksjoner i appen.
Følgende er inkludert i pakken:
- 1x El-sparkesykkel
- 1x Lader
- 1x Brukermanual
- 1x Sett med skruer og umbraco for montering av styret
NB! Før førstegangs bruk:
- Sjekk lufttrykket. Fyll ved behov (anbefaler 2.8-3.4bar)
- Ta en sikkerhetssjekk av produktet
- Vi anbefaler bruk av hjelm
Fylling av luft gjøres enkelt ved bruk av sykkelpumpe eller kompressor på bensinstasjon etc. Riktig lufttrykk gir god kjørekomfort, mye bedre akselerasjon, klatreevne og rekkevidde. Viktigst av alt reduserer det drastisk risiko for punktering! Anbefalt trykk: 2.8-3.4 bar. Hvis man ikke fyller luft i dekkene når den kommer ut fra eske punkterer man. (som på en sykkel).
Som alle fremkomstmidler trenger også dette produktet vedlikehold. Dette innebærer sjekk og eventuelt etterstramming av foldemekanisme og bremser. Før første gangs bruk må alle bolter, muttere og skruer sjekkes.
Vi minner om at maksimal lovlig hastighet for små elektriske kjøretøy er 20 km/t.