E2S V2 MAX

Her finner du all teknisk informasjon om din el-sparkesykkel!

Brukermanual for E2S V2 MAX

Feilkoder for E2S V2 MAX

Under får du en oversikt over de vanligste feilkodene som kan dukke opp. Her vil det bli forklart hva du er nødt til å gjøre for å fikse feilkoden som har oppstått. 

E1- Elektriske komponenter

Det kan være flere årsaker til at denne feilkoden dukker opp. Forsøk feilsøking for å finne ut hvilke elektriske komponenter som er defekt

Prøv å dra gummihåndtaket på styret litt ut fra gasshendelen, ofte kommer denne feilkoden av at gummihåndtaket og gassehendelen ligger for nære. Etter dette kan man kontrollere at av og på knappen i displayet fungerer som den skal. Forsvinner ikke feilkoden etter dette bør sparkesykkelen sendes inn for service.

Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

E1, E4, E5 – Gass eller brems

Dette indikerer at noe er galt med enten gass eller brems. Du kan begynne med å sprette opp dekselet over displayet, deretter skru ut displayet. Videre kan du koble fra kabelen til gassen og se om feilkoden fortsatt dukker opp. Kommer feilkoden opp er det noe galt med bremsen.

Gjør det samme med bremsen, koble fra kabelen til bremsen. Dukker feilkoden fortsatt opp er det noe galt med gassen.

Under (trykk på E5 eller E4) kan du se hva du skal gjøre for å håndtere de to ulike utfallene

E5 - Gass

Denne feilkoden indikerer at noe er galt med akseleratoren. Gass akseleratoren må derfor byttes.

Gasshendel til E2S V2 MAX kan kjøpes hos oss. 

Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan du selv kan bytte gass på E2S V2 MAX.

Hjelpevideo 

Send oss en henvendelse om dette ikke løste problemet. Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

E4 -Bremsehendel

Denne feilkoden indikerer at noe er galt med bremsen. Denne feilkoden kan også oppstå om man starter sparkesykkelen og holder inne bremsen samtidig. Om ikke dette er tilfellet er bremsesensor defekt, og må byttes.

bremsehendel til E2S V2 MAX kan kjøpes hos oss.

Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan et bytte av bremsehendel på E2S V2 MAX gjøres.

Hjelpevideo

Send oss en henvendelse om dette ikke løste problemet. Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

E-10 - Display

Dette betyr at det er en feil på displayet. Du kan begynne med å sprette opp dekselet over displayet, og sjekke at alle ledningene er koblet til.

Dersom alle ledninger er tilkoblet og feilkoden vedvarer, er du nødt til å bytte display. Display til E2S V2 MAX kan kjøpes hos oss.  

Under ser du en video på hvordan du kan bytte display helt selv:

Hjelpevideo 

E51 - Produktet trenger service

Får man opp denne feilkoden må sparkesykkelen sendes inn for service. Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

E52 - Feil start

Denne feilkoden dukker ofte opp om produktet skrus på i fart, eller om produktet skrues på mens bremsen holdes inne. Oppstår problemet utenom dette må sparkesykkelen inn for service. Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

H1 - Motor høy temperatur

Denne feilkoden kan komme under hard kjøring og forsvinner vanligvis om man skrur sparkesykkelen av en liten stund og lar den kjøle seg ned før man eventuelt kjører videre. Forsvinner ikke feilkoden kan årsaken være at hovedkortet sender feil signaler. Da bør den sendes inn for service.

Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

H2, H3 - Hovedkort høy temperatur

Denne feilkoden kan komme under hard kjøring og forsvinner vanligvis om man skrur sparkesykkelen av en liten stund og lar den kjøle seg ned før man eventuelt kjører videre. Forsvinner ikke feilkoden kan årsaken være at hovedkortet sender feil signaler, da bør den sendes inn for service.

Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

CR - Kontaktfeil mellom hovedkort og display

Dersom kontaktfeil oppstår kan du først se over at kablene mellom display og hovedkort er koblet til riktig, dette gjør du ved å skru ut dekselet under ståplaten og skru ut displayet. For å skru ut displayet må du først vippe opp displaydekselet.

Hvis koblingen har falt ut, kan du koble den inn på nytt. Dersom koblingen ser fin ut, må sparkesykkelen inn for service.

Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

BH - Overspenning i batteriet

Ved bremsing vil produktet regenerere noe strøm. Ved kjøring i nedoverbakker med fulladet batteri blir det skapt mye strøm som i utgangspunktet ikke har noe sted for lagring og denne feilkoden oppstår.

For å unngå dette: kjør først 2 minutter oppover/bortover. Regenerering kan deretter brukes uten feilkode.

Hvis feilkoden likevel ikke går bort her, ta kontakt med vår serviceavdeling.

BL - Lite strøm på batteri

Batteri må lades opp før sparkesykkelen tas i bruk. Benytt Eco mode så langt det lar seg gjøre.

S1 - Kortslutning i de strømførende lederne

Sparkesykkelen må leveres til service. Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette.

SN - Feil serienummer

Hvis denne feilkoden dukker opp kan du forsøke å slette appen «Kingsong», deretter laste den ned igjen.

Har du ikke appen nedlastet fra før kan du laste den ned og koble til appen. Du vil da bli spurt om å godta et nytt serienummer, dette må da aksepteres.

Hvis feilkoden likevel ikke går bort her, ta kontakt med vår serviceavdeling.

E3 - Motorfeil

Denne feilkoden kan dukke opp hvis det er noe galt med motoren. Se etter brudd/skade på motorkabel eller på motor. Er det skader bør motor byttes. Ta kontakt med serviceavdelingen hvis feilkoden oppstår. 

IR - Generell feil

Lever sparkesykkelen for service. Besøk oss, eller send oss en henvendelse for å ordne dette 

UP

Hvis denne feilkoden oppstår kan man først forsøke å oppdatere sparkesykkelen i appen. Hvis feilkoden ikke forsvinner kan det være noe galt med motor.

Se etter ytre skader på motor eller motorkabel. Har du byttet hovedkort nylig, og nå opplever feilkoden UP? Sjekk motorkabel plassering på hovedkortet, husk at denne skal ha en pin til overs, kabel skal plasseres nærmest mot ladeport.

Ta kontakt med serviceavdelingen hvis det ikke løser seg med oppdatering eller riktig kobling.

 

Instruksvideoer og reparasjoner for E2S V2 MAX

Under finner steg for steg forklaringer og videoer på hvordan du kan reparere el-sparkesykkelen din helt selv.

Stramme foldemekansime - E2S V2 MAX

Slark i styret vil kunne dukke opp helt vilkårlig, men kan også komme av kjørestil eller lite etterstramming av skruer. Uansett - det bør rettes opp umiddelbart, slik at man ikke gjør slarken permanent.

Dersom du trenger et nytt styrestag til E2S V2 Max kan du kjøpe det på våre hjemmesider.


Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan du selv kan stramme foldemekanismen og utbedre eventuell slark på E2S V2 MAX. 

Send oss en henvendelse om dette ikke løste problemet. Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

Stramme brems - E2S V2 MAX

Slik kan du stramme bremsen:

  1. Løsne skruen på pendelen som sitter ved bremsevaieren.
  2. Dytt så denne lenger inn på vaieren.
  3. Stram til skruen igjen.

Nødvendige verktøy:

  • 5 mm unbrakonøkkel

Du finner en video som demonstrerer stramming av bremser på E2S V2 MAX ved å trykke på linken nedenfor:

Send oss en henvendelse om dette ikke løste problemet. Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

Jeg får ikke plassert ventilforlengeren på ventilen, hva gjør jeg?

Enkelte ganger kan det være litt vrient og få tak på ventilen dersom den sitter langt inne. Dette betyr ikke at det er noe galt med verken ventil eller ventilforlenger. Forsøk å bruk en flat skrutrekker eller lignende for å lirke frem ventilen, slik at du lettere får på plass ventilforlengeren. 

Opplever du enda problemer med ventil eller ventilforlenger?

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

Lav rekkevidde på min el-sparkesykkel, hva gjør jeg?

Rekkevidden på ditt produkt avhenger av en rekke forskjellige faktorer. For å kunne kjøre så langt som mulig er det viktig å passe på hvilken modus du kjører i (Eco- mode må benyttes for optimal rekkevidde) samt sørge for at du har riktig lufttrykk i dekkene (dersom produktet har luftfylte dekk). Anbefalt lufttrykk vil stå på siden av dekkene. For å fylle enkelt og presist kan du benytte deg av vår elektriske kompressor.


Rekkevidden avhenger også av terreng, vekt på fører, hastighet, temperatur osv. Vi minner om at rekkevidden som oppgis på produktene er den optimale rekkevidden. 

Testen gjennomført av produsenten er utført under optimale forhold med en fører på rundt 60 kg. Dersom man skal kunne klare å kjøre lik rekkevidde som er oppgitt på våre nettsider må alle disse faktorene stemme.

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg.

Bytte av slange og dekk på E2S V2 MAX

Dette er et inngrep som du kan gjøre selv, som vil spare deg for både tid og penger! Under finnes det både skriftlig forklaring, samt video på hvordan dette gjøres steg for steg.

Slange og dekk til E2S V2 MAX kan du enkelt få tak i hos oss.

  • Fjern først refleksklistremerkene på yttersiden av felgen.
  • Skru deretter ut skruene slik at de små dekslene løsner og bruk en 180mm skiftenøkkel for å løsne mutterne på begge sider.
  • Felgen med dekk vil da løsne og du får tilgang til å fjerne dette. Tøm luften, dette gjør dekket lettere avtagbart. Vi anbefaler å bruke en dekkspak for å få av dekket. Dekkspak kan du kjøpe hos oss 
  • Når dekket er av felgen, kan du fjerne slange og deretter erstatte både slange og dekk.
  • Fest hjulet tilbake på sparkesykkelen. NB! Det er utrolig viktig at skivene som sitter på forhjulet settes tilbake som det var før demontering. De skal ikke under mutterne, men på innsiden av gaffelen. Gjør man dette feil kan man risikere å ødelegge motoren, som dermed ikke vil dekkes av reklamasjonen. Husk å stramme mutterne på begge sider, skru inn dekslene på sidene og avslutt med å feste refleksklistremerkene tilbake på dekselet.

 

VIDEOGUIDE

Bytte til punkteringsfrie dekk på E2S V2 MAX

Å bytte til punkteringsfrie dekk er noe du kan gjøre selv som kan spare deg for både tid og penger. Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.

Punkteringsfrie dekk til E2S V2 Max kan du kjøpe fra vår nettbutikk. 

 

Tips & Triks:

Du bør alltid varme opp det punkteringsfrie dekket i varmt vann først. Dette gjør dekket mykere og mer bearbeidelig. Bruk også en god del såpevann eller Zalo i kanten, da sklir dekket bedre på plass.

Du finner en video som viser gode tips angående bytte av punkteringsfrie dekk under:

Dersom du opplever at dette ikke fungerer så send oss en henvendelse.

Bytte gasshendel - E2S V2 MAX

Skulle du behøve å bytte gass på din sparkesykkel, er dette en prosedyre du kan utføre på egenhånd.

Gasshendel til E2S V2 MAX kan kjøpes på vår hjemmeside.

Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan du selv kan bytte gass på E2S V2 MAX. 

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Bytte bremsehendel på E2S V2 MAX

Skulle du behøve å bytte bremsehendel på din sparkesykkel, er dette en prosedyre du kan utføre på egenhånd.

Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan et bytte av bremsehendel på E2S V2 MAX gjøres. Bremsehendel til E2S V2 MAX kan kjøpes på vår hjemmeside.

Hjelpevideo: 

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Bytte styrestag E2S V2 MAX

Skulle du behøve å bytte styrestaget på din E-wheels E2S V2 MAX kan dette gjøres på egenhånd. Nedenfor finner du en hjelpevideo som demonstrerer hvordan styrestaget byttes på E2S V2 MAX.

Se hjelpevideo: 

Styrestag til E2S V2 MAX kan enkelt kjøpes hos oss.

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Bytte bakskjerm og forskjerm E2S V2 MAX

Bakskjerm

Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.

Bakskjermen er festet i tre skruer og har en kabel som er festet til hovedkortet. Du begynner med å skru ut de 3 skruene som er lett tilgjengelig på oversiden av bakskjermen. Deretter er man nødt til å skru ut skruene på dekselet under ståplaten. Når dekselet har løsnet vil man da få muligheten til å koble kabelen ut fra hovedkortet slik at bakskjermen vil løsne.

Bakskjerm til E2S V2 MAX kan kjøpes på vår hjemmeside. 

Monteringen av den nye bakskjermen gjøres da på samme måte. Du kobler kabelen til hovedkortet, skrur igjen dekselet under ståplaten for deretter å skru inn de 3 skruene på oversiden av bakskjermen.

Hjelpevideo for å bytte bakskjerm:

 

Hvordan bytte forskjerm på E2S V2 MAX

Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.

Bytte av forskjerm gjøres ved å ta av refleksklistremerkene på yttersiden av felgen. Så skrur man ut skruene slik at de små dekslene løsner. Man trenger deretter en 18mm skiftenøkkel for å løsne på mutteren på begge sider. Felgen med dekk vil da løsne og man vil få tilgang til å skru ut skruen som er festet på undersiden av forskjermen, du vil behøve en umbrako til å løsne på denne skruen. 

Forskjermen vil da løsne og man har muligheten til montere den nye forskjermen.

Forskjerm til E2S V2 MAX kan kjøpes hos oss.

Hjelpevideo for å bytte forskjerm

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Bytte display for E2S V2 MAX

Dersom du av ulike grunner skulle trenge å bytte displayet, kan dette enkelt gjøres selv på følgende måte:

  1. Fjern plastikkdekselet som ligger over displayet. dette er festet med lim, om du ikke klarer å dra det av kan du vippe det av med noe spisst. 
  2. Displayet er festet med tre enkle skruer, skru disse ut.
  3. Her vil flere ledninger komme til synet, koble ut disse og erstatte det gamle displayet med det nye.

Display til E2S V2 MAX kan enkelt kjøpes hos oss.

Se hjelpevideo:

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Hvordan bytte motor på E2S V2 MAX

Dersom du skal bytte motor, er dette et inngrep du kan gjøre selv dersom du er komfortabel med det. Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.

Trinn for trinn

  1. Ta av klistremerket på gaffelen og skrur av plastdekslene.
  2. Løsne muttere til motoren med 18mm fastnøkkel
  3. Skru ut bunndekselet med ph2 skrutrekker.
  4. Koble motorledningene ut av hovedkortet.
  5. Ta ut gammel motor.
  6. Sett inn ny motor, skivene må på innsiden av gaffelen ellers vil motoren gå i stykker.
  7. Trekk ny motorkabel til hovedkortet.
  8. Montere alt sammen igjen

Motor til E2S V2 MAX kan du kjøpe hos oss.

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Hvordan skifte batteri på E2S V2 MAX

Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.

Skru først ut skruene under ståplaten for å løsne på dekselet. Dra deretter ut kablene som er koblet til batteriet. Etter dette kan du skru ut skruene rundt batteriet for at batteriet skal løsne. Så kan du bytte ut det gamle batteriet med det nye.

Under ser du en video på hvordan du kan bytte batteri på din E2S V2 MAX.

Hjelpevideo for bytte av batteri 

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Hvordan skifte hovedkort på E2S V2 MAX

Under presenteres både skriftlig forklaring og en video som tar deg igjennom inngrepet steg for steg.  

Hovedkort til E2S V2 MAX kan kjøpes hos oss.

Skru først ut skruene under ståplaten for å løsne på dekselet. Dra deretter ut kablene som er koblet til hovedkortet/kontrolleren. Etter dette kan du skru ut skruene rundt hovedkortet/kontrolleren for at den skal løsne. Så er det bare å bytte ut det gamle hovedkortet/kontrolleren med det nye.

Under ser du en video av hvordan du kan bytte hovedkort på din E2S V2 MAX.

Hjelpevideo for bytte av hovedkort: 

Send oss en henvendelse dersom dette ikke løste problemet! Vårt serviceteam vil da komme tilbake til deg. 

Sparkesykkelen når ikke bestilt topphastighet, hva gjør jeg?

Sjekk topphastigheten i alle moduser

En sparkesykkel som ikke når bestilt topphastighet kan skyldes flere årsaker som blant annet lufttrykk, vekt på fører, underlag og en rekke andre momenter. Husk også at sparkesykkelen har flere moduser og topphastigheten nås ved å bruke sportsmodus.

Sportsmodus aktiveres ved å dobbelt trykke på av og på knappen - det vil da lyse rødt i displayet. Dette kan også gjøres i appen.

Når du fortsatt ikke bestilt topphastighet?

Dersom du ikke når topphastigheten, send oss en henvendelse med en video hvor du gjør følgende:

  • Sørg for at sparkesykkelen er fulladet, og står i sport modus.
  • Løft forhjulet fra bakken (ikke stå på sparkesykkelen).
  • Snurr på forhjulet for å aktivere akseleratoren slik at motoren drar hjulet rundt. 
  • Film så hva farten i displayet viser. Her kan en hjelpende hånd komme godt med, men det kan også gjøres alene.